Поштовани родитељи,
Пред нама су дуги дани изолације. Играјте се и забавите се са својим дететом, тако да то буде корисно за ваше дете. Од данас ћете моћи на нашим званичним страницама да видите предлоге активности које можете да примените у кућним условима са вашом децом. За сва питања, предлоге и савете можете контактирати педагога Драгану Нешић на број телефона 026/317-194 у периоду од 8 до 11 часова.
Активности
ИГРЕ ЗА РАЗВОЈ СЛУШНЕ ПАЖЊЕ
Предлажемо вам ИГРЕ ЗА РАЗВОЈ СЛУШНЕ ПАЖЊЕ. Слушна пажња односно способност концентрисања на звук врло је важна за уредан говорно-језички развој вашег детета. Основни циљ ових игара је поучити дете да слуша и чује и слушно разликује гласове матерњег језика (напр: цело/чело, коса/ коза и сл.) али и да уочи разлику између правилног и неправилног изговора.
РЕЦИ ШТА ЧУЈЕШ
Затворите очи, и ви и дете. Пажљиво слушајте и причајте о звуковима које чујете. Причајте о извору звука и његовој удаљености (близу/ далеко).
ГДЕ ЈЕ ЗАЗВОНИЛО?
Дете седи у средини собе. Узмите звечку или звончић, предложите детету да затвори очи и да погоди где је зазвонило и покаже руком смер. Идите у неки од углова собе и произведите звук. Кад дете покаже исправно смер реците „Готово!“. Замените улоге.
СЛУШНА ИГРА СКРИВАЧА
Дете седи затворених очију, сакријте се и производите звук звечком. Дете отвара очи и према смеру из којег долази звук, тражи вас. Замените улоге.
НАЂИ ИГРАЧКУ
Сакријте играчку док дете није у соби. Кад уђе усмеравајте га пљескањем длановима. Када се приближава играчки, тапшите гласно а када се удаљава тапшите тихо. Када је нађе замените улоге.
СУНЦЕ ИЛИ КИША
Ударајте руком о сто или тапшите. Детету дајте упутство да на лагани ритам – шета као кад је сунце, на брзи ритам – дете „трчи кући“ јер почиње да пада киша.
ВОДА, ВАЗДУХ…..
Договорите се са дететом да се креће по соби и када зачује реч „земља“ чучне (или изговори неку реч у вези са земљом-трава), на реч „вода“ рукама опонаша пливање (или изговори реч у вези са водом), на реч „ваздух“ опонаша лет птице (или изговори реч), на реч „ ватра“ прави кругове рукама (или изговори реч).
У ТРГОВИНИ
Играјте се у кухињи. Дете упознајте са садржајем кутија са различитом врстом хране и са звуком који производи, протресите их. Дете улази у “трговину” као купац тражи нешто од понуђеног. Ви као продавац протресете кутију (тако да је дете не види) и питате да ли је то желео.
МАЧКА И МАЧЕ
Куцајте по столу као „мачка“, а дете „маче“слуша. Колико пута мачка покуца по столу, толико пута маче мјаукне.
ШТА ЈЕ ЖИВО?
Објасните детету да ћете му говорити речи које слично звуче, а оно треба пажљиво да слуша и да понови само реч која именује живо биће. На пример: балон, вагон, слон; змај, чај, гај; чамац, ланац, јарац; сврака, шака, длака; брава, крава, лава; коса, оса, роса; птичица, бочица, вилица; утакмица, кабаница, девојчица; Мачка, играчка, копачка; бројалица, ластавица, железница. Наставите сами……
ШТА ЈЕ ЈЕСТИВО?
Као и у претходној игри али дете треба да понови реч која значи нешто јестиво. На пример: ковач, колач, певач; папир, лептир, кромпир; лед, мед, дед; умак, дечак, облак; медвед, сладолед, разред; балон, вагон, бомбон; утакмица, кобасица, кабаница; ротквица, бројалица, ластавица. Наставите сами….
Останите код куће и забавите се!